ΤΟ TWEET ΩΣ ΙΣΧΥΡΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ
Κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης λειτουργεί διαφορετικά. Το Twitter είναι πολύ απλό στη χρήση από ιδιώτες, και μάλιστα αποτελεί ίσως το απλούστερο κοινωνικό δίκτυο σε σχέση με το Facebook, το Instagram και το LinkedIn. Όταν όμως γίνεται μέσο προβολής επιχειρήσεων που επενδύουν χρηματικά ποσά για τη διαχείριση των λογαριασμών τους στο εν λόγω μέσο, εγείρονται ειδικές απαιτήσεις. Αν υπάρχει μια λέξη που περικλείει περισσότερο από κάθε άλλη τη φιλοσοφία του Twitter, αυτή είναι το «Τώρα». Είναι σημαντικό να κατανοούμε πως αυτό το «τώρα», δεν αφορά μόνο πολιτική και κοινωνική ειδησεογραφία. Η εξειδικευμένη ομάδα δημοσιογράφων, κειμενογράφων και γραφιστών που διαθέτει η εταιρεία μας, μπορεί να αναγάγει τα tweet σας σε ισχυρά διαφημιστικά εργαλεία της επιχείρησής σας, δίνοντας στα «τιτιβίσματά» σας την κατάλληλη μορφή και το ειδικό βάρος που τους αρμόζει.
Ο τρόπος λειτουργίας του Twitter είναι εν πολλοίς γνωστός, ωστόσο αξίζει να σταθούμε σε κάποια βασικά στοιχεία που διαμορφώνουν τον χαρακτήρα του ως μέσου κοινωνικής δικτύωσης, προκειμένου να γίνει ακόμα πιο πρόδηλη η αξία χρήσης του από μια επιχείρηση.
Είναι λοιπόν χρήσιμο να γνωρίζετε ή να θυμηθείτε:
Τα στατιστικά:
Το Twitter θεωρείται αυτή τη στιγμή το δεύτερο δημοφιλέστερο, πίσω από το Facebook, Κοινωνικό Δίκτυο, με σχεδόν 300 εκατ. ενεργούς χρήστες σε μηνιαία βάση. Είναι με άλλα λόγια «η δεύτερη μεγαλύτερη χώρα στον πλανήτη των social media» και επομένως μια εξαιρετικά μεγάλη και χρήσιμη «δεξαμενή» υποψήφιων πελατών.
Αν δεν έχετε ασχοληθεί μέχρι στιγμής με το Twitter, δείτε το σαν ένα κουτάκι αναψυκτικό που έχει ξεχαστεί ανοικτό στο ψυγείο για πολύ καιρό. Οι φυσαλίδες στον ουρανίσκο είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά κι εμείς γνωρίζουμε τον τρόπο όχι απλά να κάνουμε τη διαφορά για εσάς, αλλά να σας βοηθήσουμε να αναπτύξετε την επιχειρηματικότητά σας.
Γι’ αυτό μη χάνετε χρόνο! Ελάτε τώρα στη CityConsulting και μυηθείτε στα μυστικά του Twitter από το έμπειρο team που διαθέτουμε, δίνοντας την πρέπουσα αξία σε κάθε «τιτίβισμά» σας!
Το «σύμπαν» των χρηστών:
Εκτός από τους «απλούς» χρήστες και τις επιχειρήσεις, στο Twitter διατηρούν τον δικό τους λογαριασμό πολλοί διεθνώς γνωστοί αλλά και Έλληνες celebrities. Ωστόσο πρόκειται για ένα μέσο «δημοκρατικό», που δεν ξεχωρίζει από μόνο του τους χρήστες σε κοινό «διαφορετικών ταχυτήτων», αφού σε αντίθεση με το Facebook, δεν φιλτράρει και δεν δείχνει στον χρήστη συγκεκριμένες μόνο δημοσιεύσεις -όποιες δηλαδή αυτό θεωρεί σημαντικότερες- στην αρχική σελίδα, αλλά όλες, δηλαδή όλα τα tweets των χρηστών που ακολουθεί κάποιος. Εξαιρώντας τις διαφημίσεις, το πόση δημοσιότητα θα πάρουν τα tweets κάθε χρήστη, δηλαδή το πόσες φορές θα αναπαραχθούν, εξαρτάται σχεδόν αποκλειστικά από τους άλλους χρήστες. Αφού λοιπόν φτάσετε έναν εύλογο αριθμό followers, αν το περιεχόμενο που δημοσιοποιείτε «συγκινεί» τους followers σας και το αναπαράγουν, τότε δεν έχετε ιδιαίτερη ανάγκη να ξοδεύετε χρήματα σε διαφημίσεις στο Twitter.
Τους κανόνες επικοινωνίας:
Κύριο χαρακτηριστικό του Twitter είναι τα σύντομα μηνύματα (τα λεγόμενα “tweets”) με όριο τους 140 χαρακτήρες. Η χρήση του έχει να κάνει κυρίως με την ενημέρωση. Η φιλοσοφία του Twitter είναι η άμεση μετάδοση ή ο σχολιασμός μιας κατάστασης που «συμβαίνει τώρα», καθώς και η δημοσιοποίηση και αναπαραγωγή πρωτότυπων ευφυολογημάτων – εξ ου και στην Ελλάδα χαρακτηρίζεται ως «το μέσο της ατάκας». Δεν είναι τυχαίο που η πλειοψηφία των έκτακτων ειδήσεων προέρχεται από το Twitter. Υπολογίζεται ότι ένας υπάλληλος βλέπει καθημερινά στα social media 100.000 λέξεις, μεγάλο μέρος των οποίων προέρχεται από το Twitter. Σε παγκόσμια κλίμακα, είναι ένα μέσο που ενισχύει την οικονομία και την ουσία στον δημόσιο διάλογο, καθώς το όριο των 140 χαρακτήρων εμποδίζει τη φλυαρία και κρατά το focus στην ουσία και την απολύτως απαραίτητη πληροφορία. Βέβαια, τα tweets μπορούν να συνοδεύονται από εικόνες, βίντεο ή links, κάτι που αναπληρώνει το όποιο κενό πληρότητας πληροφορίας. Έτσι, ενώ στο πρώτο άκουσμα αυτοί οι κανόνες μπορεί να ακούγονται περιοριστικοί, τελικά αποδεικνύονται πολύ χρήσιμοι για εκείνους που ξέρουν να εφαρμόσουν έξυπνα τη δική τους στρατηγική σε ένα τέτοιο πλαίσιο.
Τις λειτουργίες:
Το Twitter είναι μια δωρεάν social network και micro-blogging υπηρεσία, η οποία επιτρέπει στους χρήστες του να έρθουν σε επαφή και να αλληλεπιδράσουν με άλλα μέλη.
Ουσιαστικά, σε έναν λογαριασμό Twitter σχηματίζονται δύο σύνολα ανθρώπων:
α) followers (ακόλουθοι): αυτοί που σας ακολουθούν (δηλαδή σας διαβάζουν) και μόλις γράψετε κάτι το μαθαίνουν λαμβάνοντας ειδοποίηση και
β) following: είναι οι χρήστες που εσείς ακολουθείτε και οτιδήποτε γράψουν το μαθαίνετε.
Δεν είναι υποχρεωτικό για δύο χρήστες να ακολουθεί ο ένας τον άλλον. Κάθε χρήστης ακολουθεί όποιους επιθυμεί και ακολουθείται από οποιονδήποτε. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να διαμορφώσετε την αρχική σας σελίδα με το περιεχόμενο που επιθυμείτε.
Το reply είναι αυτό που χρησιμοποιείται για απάντηση σε ένα tweet, ενώ άλλες κύριες λειτουργίες του Twitter είναι το retweet, το οποίο χρησιμοποιείται για κοινοποίηση ενός tweet και το favorite, που ουσιαστικά είναι το αντίστοιχο like του Facebook.
Το Twitter είναι το μέσο που καθιέρωσε μία από τις πιο σημαντικές λειτουργίες των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης, τα hashtags, τα οποία συγκεντρώνουν όλα τα tweets γύρω από μια συγκεκριμένη συζήτηση, ομαδοποιώντας ουσιαστικά το περιεχόμενο. Η χρήση των hashtags είναι πλέον τόσο διαδεδομένη και χρήσιμη στο Twitter και σε άλλα social media, που οι εταιρείες τα διαχειρίζονται με ποικίλους επωφελείς τρόπους.
«Η ομάδα της CityConsulting, με έμπειρους επαγγελματίες που καλύπτουν όλο το φάσμα των social αναγκών (στρατηγική/μάρκετινγκ, δημιουργία κειμένου, εικόνας και multimedia υλικού) είναι σε θέση να απαντήσει αναλυτικά στα παραπάνω, και να αναλάβει την ολοκληρωμένη διαχείριση του λογαριασμού σας στο Twitter και σε όποιο άλλο μέσο κοινωνικής δικτύωσης σας ενδιαφέρει.»